Milé děti, milí rodiče, vítejte u 2. dílu domácí školky.
Tento týden budeme společně probouzet přírodu po zimě, budeme procvičovat barvičky, zazpíváme si další písničku, uděláme pokus, vyrazíme na procházku, zacvičíme si a procvičíme ručičky i hlavičku. Pozor, právě začínáme.
- Pohádka: Jestlipak si ještě pamatujete pohádku O kohoutkovi a slepičce? Zkuste ji vyprávět rodičům. Pokud už jste zapomněli, použijte rozstřihané kartičky z minulého týdne. Jakou barvu má travička? Jakou barvu má nebe? Jakou barvu má sluníčko? Jakou barvu měl šátek od švadlenky? Jakou barvu mají boty od ševce?
- Zazpíváme si?: Pokud rádi zpíváte, máme pro vás tentokrát písničku o barvičkách. Můžete si k ní připravit barevné předměty (např. kostky, míčky, papíry, kelímky atd.). 1 věc bude červená, 1 zelená, 1 žlutá, 1 modrá, 1 bílá a jedna černá. Až budeme zpívat o červené barvičce, zvednete červený předmět, až budeme zpívat o zelené barvičce, zvednete zelený předmět atd. Text písničky je (ZDE) Paní učitelky Vám jí také zazpívají. (ZDE)
- Pokus: Pokud jste určili všechny barvy správně, zasloužíte si odměnu. A tou mohou být třeba Lentilky, se kterými se dá udělat pokus. Kdo nemůže jíst lentilky, připraví si na pokus třeba medvídky nebo lipo. Nejdříve si pořádně umyj ruce, protože po dokončení pokusu jistě budeš chtít lentilky sníst. Potom je vysyp na velký talíř a roztřiď podle barev do mističek nebo na talířky. Jaké barvy mají lentilky? Pojmenuj je. Jakých lentilek je nejvíce? (řekni barvu) Kterých nejméně? Zdá se ti, že je některých stejně? Dokážeš spočítat fialové lentilky? Co se stane, když na lentilku kápneš vodu? Vyzkoušej to od každé barvy s jednou lentilkou. Co se stane, když se slijí dvě barvy dohromady? A na závěr to nejlepší – ochutnávej. Jakou chuť mají lentilky? (slanou, kyselou, hořkou, sladkou?) Mají různé barvy různou chuť?
- Pohybové aktivity: Po mlsání je potřeba udělat pro svoje tělo něco zdravého. Nejlepší je pohyb na čerstvém vzduchu. Můžete si venku třeba zaskákat panáka, běhat slalom mezi stromy, házet šiškou na kmen stromu nebo rozvíjet svoje smysly:
- Zrak: pozoruj život na louce nebo v trávě – jaké vidíš kytičky? Nauč se je s rodiči pojmenovat a poznávat. Vidíš také nějaký hmyz? (broučky, mravence, pavouky, berušky, včely?)
- Čich: Vnímej vůni trávy, hlíny, přivoň si ke kytičkám
- Hmat: Pohlaď se zavřenýma očima trávu, mech, kůru stromu
- Sluch: Poslouchej zvuky přírody – co slyšíš? (zpívají ptáci, hučí vítr, šumí stromy, teče voda atd.)
- Výrobek Dokázal bys (třeba i s pomocí rodičů) vyrobit kytičku, broučka, berušku, včelku, motýlka, šnečka nebo jakýkoliv jiný jarní výrobek, který bys nám přinesl, až se otevře školka? Budeme moc rádi, když se při výrobě zabavíš, a navíc nám tvůj výrobek v naší školce vytvoří tu správnou jarní náladu 😊.
- Protáhni se: cvičení s říkankou: Příroda (ZDE)
- Puzzle: Máš doma puzzle? Nějaké, které pro tebe není úplně nejjednodušší? Pak si procvič hlavičku a zkus ho složit. Až budeš mít obrázek hotový, řekni rodičům, co je nahoře na obrázku, co je dole, co na straně, co uprostřed, co v rohu.
Doufáme, že ses s námi nenudil a těšíme se, až ti pošleme úkoly na další týden.
Použité zdroje:
Publikace: Cvičení s říkankou pro malé děti: H.Vévodová, M. Růžek