O Vaše děti ve školním roce 2025-26 budou pečovat:
vedoucí budovy B – Mgr. Jana Bečvářová
paní učitelka – Šárka Šedivá
Asistentka pedagoga: Renata Kozelková
Motto: „Kdo si hraje, nezlobí.“
Pohádky a příběhy pomáhají podporovat dětskou představivost, fantazii a kreativitu, jsou jim pomocníkem v jejich starostech i radostech, obohacují děti znalostmi o sobě, o ostatních kamarádech a také o světě. Jejich prostřednictvím se děti učí řešit problémy, přemýšlí o dějové situaci a reagují na ni, učí se trpělivosti a koncentraci, pohádky a příběhy rozšiřují jejich jazykový projev a další jazykové dovednosti. Najdeme v nich respekt k sobě i ostatním, dozví se a poznají, jak je svět barevný, veliký, plný lidí, zvířat, rostlin, věcí, zákonitostí i záhad. Naší snahou je vytvářet ve třídě radostné a kamarádské klima, ve kterém bude všem moc hezky.
Zaměřujeme na individuální přístup, logopedickou průpravu, správnou výslovnost a jazykový projev a podporujeme samostatné rozhodování dětí, které je vede k odpovědnosti. Důležitá je pro nás spolupráce s rodiči, která umožňuje obou stranám lépe se poznat a podporovat.
Prostory třídy máme rozděleny do hracích koutků, které umožňují hru i tvůrčí aktivity jednotlivcům i skupině dětí. Jednotlivé koutky jsou specificky vybaveny pro hry a činnosti dětí (kuchyňka, divadlo, drobné stavebnice, knihovna apod.). Jsou rozmístěny po třídě tak, aby děti měly soukromí na vlastní hru, volné i řízené činnosti nebo individuální práci s pedagogem.
U mladších dětí se zaměříme na rozvoj dovedností a činností z oblasti sebeobsluhy, spolupráci s kamarády a pohybové dovednosti. Pomocí básniček, písniček a pohádek chceme obohacovat dětskou fantazii a představivost, učit je rozlišovat co je správné a co nikoli.
Vzdělávací nabídka pro starší děti „předškoláky“ formou individuálních i skupinových činností je zaměřena na jejich samostatnost, dovednosti spojené s řešením problémů i psychickou odolnost spojenou s plynulým přechodem do základní školy. Na „Školičce“, které věnujeme společný čas jedno odpoledne, se zaměřujeme na správné držení tužky, grafomotorické cviky, pravolevou orientaci, zrakovou a sluchovou percepci, předmatematické činnosti apod. Podporujeme děti ohrožené školním neúspěchem, děti z méně podnětného prostředí, děti s odloženou školní docházkou nebo děti s jazykovou bariérou.
Do výuky zařazujeme digitální hračky, činnosti s občasným využíváním tabletu nebo interaktivní tabule. V našem Snoezelenu, speciálně vybavené místnosti, v příjemném a upraveném prostředí za využití nejmodernější techniky se zaměřujeme na prožitkové učení, činnosti rozvíjející všechny složky osobnosti včetně psychického zdraví dětí a relaxaci umocněné barevnými světly, melodiemi, vůněmi apod., tzv. učení podporující multismyslové vnímání.
Fotogalerie ZDE (chráněno heslem)