Kočička

kočička

O děti se starají paní učitelky :

Paní učitelky : Marcela Vöröšová – zástupce ředitelky školy
                         Dagmar Kochová
asistent pedagoga : Klára Vestfálová

Třídní vzdělávací plán : „Co my ještě nevíme, v pohádkách se dozvíme, co my ještě neumíme, ve školce se naučíme.“

A to konkrétně znamená, že:

Ve školním roce 2022/2023 má třída „ Kočička“ 24 zapsaných dětí 13 holek a 11 kluků. Nastoupilo 6 nových dětí.

Náš třídní vzdělávací program jsme nazvali,“ Co my ještě nevíme, v pohádkách se dozvíme, co my ještě neumíme, ve školce se naučíme“ je v souladu se Školním vzdělávacím programem. V pohádkách se nenásilnou formou dětí dozví něco o lidech, o zvířatech, o přírodě živé i neživé , o zdraví aj. 

To, že pohádky mají v životě dítěte velký význam, o tom už dnes téměř nikdo nepochybuje. Pohádka není jen literární dílo, nabízí i návod na to, jak žít. Každá pohádka nese v sobě skrytý význam, který člověk může odhalit. Odráží nejen různé životní situace, ale nabízí i řešení. Je to nástroj na rozvoj fantazie a kreativity a může léčit duši. Při předčítání pohádek si děti trénují koncentraci, trpělivost, schopnost přemýšlet nad dějem. Děti si také formují návyky, které jsou potřebné při poslouchání a malují si přitom ve svých hlavách obrázky. Představují si prostředí, postavy, jednotlivé situace. V pohádkách najdou vzory. Díky nim můžou lépe řešit situace v reálném životě. Děti se přirozeně dozvídají, že ve světě jsou neustále pospolu dobré a zlé síly, láska a nenávist, pravda a lež. A zlo je nakonec vždy po zásluze potrestáno.

U většiny dětí se čtením pohádek podporuje schopnost naslouchat, zůstat v klidu, koncentrace a trpělivost, což je velmi důležité při jejich pozdějším nástupu školní docházky. Děti se učí mít vztah ke knihám, školáci, kteří se se čtením seznámili už v předškolním věku, nemají z knih a čtení samotného takový strach.

 

 

 

 

Všechny fotogalerie najdete:  ZDE